poniedziałek, 13 maja 2013

140. dzień: 10 km. Zaproszenie na Bieg o Podkowę



Śniło mi się dzisiaj bieganie. Może to dziwne, ale bardzo przejęłam się widokiem tych wymęczonych biegiem zawodników, których mijałam na ostatnich kilometrach maratonu. Nie wszyscy biegli. Ktoś kuleje. Ktoś pyta Michała (jechał wzdłuż trasy na rowerze), czy nie ma czegoś na skurcze. Ktoś polewa sobie łydki zimną wodą z butelki. Ktoś wybiega z krzaków… A ja zastanawiam się, czy mnie też to czeka? Czy jest możliwe dotrzymanie zasady,  że komfort i przyjemność biegania jest priorytetem? Czy można jakoś pomóc w takich trudnych momentach, komuś czy sobie?

Chyba nie dałam wczoraj z siebie wszystkiego, bo nie czuję jakoś specjalnie, żebym się zmęczyła. Miałam nawet ochotę pobiegać po okolicznych polach, ale trzymam się planu treningowego i ograniczyłam się do przechadzki. Co by to chodzenie nie poszło na marne, pomierzyłam i obfotografowałam trasę planowanego na 15 czerwca koleżeńskiego Biegu o Podkowę. Bieg jest organizowany przez Krakowski Klub Biegacza "Dystans" i na maratonypolskie.pl  lada dzień będą podane szczegóły. 




Lokalizacja: Bronowice Małe. 
 
Dotrzeć na pętlę można z różnych stron: od ul. Zielony Most (wjazd tuż przy mostku kolejowym), od ul. Pod Strzechą (na samej górce powyżej kościoła), albo od ul. Łupaszki (skrzyżowanie z  ul. Witkiewicza przy ogródkach).

 
Pętla, w zależności od wybranych ścieżek, może mieć od 2,7 do ponad 3 km. 

Prezentowana na mapce wersja ma 2,90 km. 
Suma przewyższeń: 60 m. 
Pętla na Biegu będzie powtarzana 4x.

Trasa Biegu częściowo pokrywa się z Pieszą Trasą Turystyczno – Kulturową Bronowice Małe – Mydlniki. Tej Trasie poświęcę osobny tekst, bo warto. Na Trasie znajduje się ponad 40 punktów – atrakcji turystycznych! A przy okazji: to rewelacyjne miejsce do biegania terenowego!  
 
Tablice informacyjne z opisem atrakcji Trasy można znaleźć m.in. przy pętli tramwajowej Bronowice Małe (przy sklepie Lewiatan), przy parkingu na ul. Tetmajera. Trasa jest znakowana biało-niebieskim kwadracikiem. Mamy tu też odcinek Jurajskiego Szlaku Rowerowego „Orlich Gniazd” Częstochowa – Kraków (czerwone znaki).